Však viete, aký je čas[1], že už nadišla hodina, aby ste sa prebudili zo sna. Veď teraz je nám spása bližšie, ako vtedy, keď sme uverili. Noc pokročila, deň sa priblížil. Zhoďme teda skutky tmy a oblečme sa do výzbroje svetla.[2] Žime počestne ako vo dne; nie v hýrení a opilstve, nie v smilstve a necudnosti, nie v svároch a žiarlivosti, ale oblečte si Pána Ježiša Krista; a o telo sa nestarajte podľa jeho žiadostí.
[1] "Čas" v pavlovskom chápaní je čas eschatologický, ten, o ktorom hovorí Písmo ako "o posledných dňoch", začatých smrťou a zmŕtvychvstaním Ježiša Krista a rozprestierajúcich sa na čas putujúcej Cirkvi, ktorá kráča v ústrety druhému Pánovmu príchodu.
[2]Porov. 1 Sol 5, 4 n.
A to, poznajme čas, že je už hodina, aby sme sa zo sna[1] zobudili. Lebo teraz je bližšie naše spasenie, nežli keď sme uverili.[2] Noc[3] pominula a deň[4] sa priblížil, odhoďme teda skutky temnosti[5] a vezmime na seba zbroje svetla.[6] Jako vo dne, poctive choďme, nie v hodovaniach a v opilstvách, nie v smilstvách a v nestydatostiach, nie v rozbroji a v nenávisti, ale oblečte si Pána Ježiša Krista[7], a o telo nemajte starosti, aby zbujnelo.[8]
[1] Sen tu znamená telesné smýšlanie: jako vo sne nevie človek veci si vážiť podľa ich ceny, tak je to i v telesnom smýšľaní; pominuteľné veci sa cenia nad večné.
[2] Čo deň, to sme bližšie k smrti, a tak i k svojmu spaseniu.
[3] Tma pohanskej zaslepenosti.
[4] Deň kresťanskej osvety.
[5] Skutky temnosti sú vôbec zlé skutky, jaké konáme len potme, alebo osamote, keď nás nikto nevidí.
[6] Zbroje svetla sú prostriedky obrany, ktoré nám svetlo kresťanské poskytuje.
[7] Vystrojte sa duchom P. Ježiša Krista.
[8] Svoje telo musíme pestovať, ale len natoľko, nakoľko to požaduje zdravie a spôsobnosť k práci; no nikdy nie tak, aby zbujnelo, aby v ňom povstaly náruživosti.