Kňaz a miništranti mierne sklonení pokračujú: ![]() |
||
℣. Bože, ti obračĭ se oživiši ni. | ℣. Bože, ti obrač se oživiši ni. |
|
℟. I lûdie Ƴoi vĭzveseletĭ se o tebâ. | ℟. I ľudie vazveselet se o tebie. | |
℣. Ěvi nam, Gӑi, milostĭ Ƴoû. | ℣. Javi nam, Gospodi, milost tvoju. | |
℟. I sĭpasenie Ƴoe daždĭ namĭ. | ℟. I spasenie tvoje dažd nam. | |
℣. Gӑi, usliši moliƳĭ moû. | ℣. Gospodi, usliši molitv moju. | |
℟. I vaplĭ moi kĭ tebě da pridetĭ. | ℟. I vapľ moj k tebie da pridet. | |
℣. Gospodĭ sĭ vami. | ℣. Gospod s vami. | |
℟. I sĭ duhomĭ Ƴoimĭ. | ℟. I s duchom tvoim. | |
Kňaz vystupuje k oltáru ako kedysi Ježiš Kristus na Kalváriu, aby tu Bohu priniesol najsvätejšiu obetu. V nasledujúcej modlitbe vyjadruje hlbokú úctu pred novozákonnou Svätyňou svätých, eucharistickým obetiskom, najsvätejším miestom v chráme, posväteným skutočnou prítomnosťou Božou. Najposvätnejšia časť starozákonného chrámu – svätyne - do ktorej smel vkročiť iba veľkňaz a to iba raz za rok, bola iba odtieňom novozákonného oltára, na ktorom sa obnovuje vykupiteľská obeta Kristova. Preto Cirkev svätá vkladá kňazovi do úst ďalšiu modlitbu, v ktorej opäť prosí o očistenie. |
||
Pomolimĭ se. | Pomolim se. |
|
Otimi otĭ nasĭ, molimĭ te, Gospodi, bezakoniâ naša: da kĭ Svetimĭ svetihĭ čistimi mislĭmi sĭpodobimĭ se vĭniti. | Otimi ot nas, molim te, Gospodi, bezakonja naša: da k Svetim svetich čistimi misľmi spodobim se vniti. | |
Hrĭstomĭ Gӑemĭ našimĭ. Amenĭ. | Chrstom Gospodem našim. Amen. | |
Modlitbu zakončí sklonený nad oltárom a složenými rukami sa dotýka oltára, symbolu Krista. Potom bozká oltár, ako základný kameň, znázorňujúci Krista, pričom sa modlí ďalej: |
||
Molimĭ te, Gӑi, utežanii Svetihĭ Ƴoihĭ, ihĭže moči sĭde sutĭ, i vĭsěhĭ Svetihĭ: | Molim te, Gospodi, utežanji Svetich tvoich ichže moči sde sut, i vsiech Svetich: | |
da pustiti izvoliši vĭse grěhi moe. Amenĭ. | da otpustiti izvoliši vse griechi moje. Amen. |
Kňaz a miništranti mierne sklonení pokračujú: ![]() |
||
℣. Bože, ti obrač se oživiši ni. ℟. I ľudie vazveselet se o tebie. ℣. Javi nam, Gospodi, milost tvoju. ℟. I spasenie tvoje dažd nam. ℣. Gospodi, usliši molitv moju. ℟. I vapľ moj k tebie da pridet. ℣. Gospod s vami. ℟. I s duchom tvoim. |
℣. Bože obráť sa k nám a oživ nás. ℟. A ľud tvoj radovať sa bude v tebe. ℣. Ukáž nám, Pane svoje milosrdenstvo. ℟. A daj nám svoje spasenie. ℣. Pane vyslyš moju modlitbu. ℟. A volanie moje nech dôjde ku tebe. ℣. Pán s Vami. ℟. I s duchom tvojím. |
|
Kňaz vystupuje k oltáru ako kedysi Ježiš Kristus na Kalváriu, aby tu Bohu priniesol najsvätejšiu obetu. V nasledujúcej modlitbe vyjadruje hlbokú úctu pred novozákonnou Svätyňou svätých, eucharistickým obetiskom, najsvätejším miestom v chráme, posväteným skutočnou prítomnosťou Božou. Najposvätnejšia časť starozákonného chrámu – svätyne - do ktorej smel vkročiť iba veľkňaz a to iba raz za rok, bola iba odtieňom novozákonného oltára, na ktorom sa obnovuje vykupiteľská obeta Kristova. Preto Cirkev svätá vkladá kňazovi do úst ďalšiu modlitbu, v ktorej opäť prosí o očistenie. |
||
Pomolim se. Otimi ot nas, molim te, Gospodi, bezakonja naša: da k Svetim svetich čistimi misľmi spodobim se vniti. Chrstom Gospodem našim. Amen. |
Modlime sa. Odním od nás, prosíme teba Pane, naše neprávosti, aby sme si zaslúžili vstúpiť s čistou mysľou do svätyne svätýň. Skrze Krista, Pána nášho. Amen. |
|
Modlitbu zakončí sklonený nad oltárom a složenými rukami sa dotýka oltára, symbolu Krista. Potom bozká oltár, ako základný kameň, znázorňujúci Krista, pričom sa modlí ďalej: |
||
Molim te, Gospodi, utežanji Svetich tvoich ichže moči sde sut, i vsiech Svetich: da otpustiti izvoliši vse griechi moje. Amen. | Prosíme teba, Pane, ráč mi odpustiť všetky hriechy pre zásluhy tvojich svätých, ktorých ostatky sú tu, i všetkých svätých. Amen. |